Hornopolní 48 702 00, Ostrava - centrum +420 602 323 999
Foto, Video, Závodní stáj, Závody, Závody MREC
Zdravíme fanoušky a také naše partnery.

Přinášíme Vám přehled posledních odjetých závodů tohoto roku. A že nakonec bylo ještě rušno, se můžete přesvědčit v následujících řádcích.


MREC 2016 – II. Ecce homo – 10.9.2016 Šternberk

Na tuto akci jsme Vás zvali již v předchozím příspěvku. Akce byla divácky velmi atraktivní nejen díky vysokému počtu startujících vozů v závodě seriálu Maverick Euro Cup 2016, ale také díky navazující akci – závodu historických vozů. 


Bohužel jsme zajeli pouze 4. místo ve své třídě, ale i to považujeme ve složité konkurenci, která se závodu účastnila za slušné umístění. 

MREC 2016 – Divácká 13° – 17.-18.09.2016 Diváky u Hustopeče

V Divákách to vypadalo už podstatně lépe. Jak s autem po technické stránce, tak konečně opět také s výsledky. V obou závodních dnech jsme zajeli 1. místo ve třídě a v neděli se povedlo Jarkovi zajet dokonce 3. místo absolutně, tedy mezi všemi vozy, které ten den startovaly. Celkem bylo startujících vozů 46. 



Na sestřih záběrů z obou dní se můžete podívat na níže přiložené video třech nejrychlejších. Naši formuli můžete vidět od 7:19.


MREC 2016 – Race cars show – 1.-2.9.2016 Vysoké mýto

Každoroční akce ve vysokém mýtě je už více-méně jen o zábavě a volném, byť měřeném, ježdění. Touto akcí se seriál vrchařských závodů Maverick Rescue Euro Cup otevírá, ale i končí. I zde jsme byli vidět v plné parádě a kdo se přišel podívat, určitě nebyl zklamán. Účast byla hojná, počasí přálo a na okruhu se proháněla závodní auta – co více si o víkendu přát, ještě navíc vyjímečně jako divák nemusíte chodit do kopce :).

Vy si můžete vychutnat, jak takové zábavné závodní kolo na tomto relativně malém okruhu vypadá v podání Jaroslava Surówky, kdy jde z on-board záznamu jasně vidět, že se jízdou opravdu baví. 

Další akce

Huawei Euroring – Maďarsko

Nejsme vidět pouze na závodech, ale také například na firemních akcích. Naposledy jsme byli dne 29.9.2016 na akci pro společnost Huawei na maďarském EURO RINGU, který musíme velmi pochválit.


Zůstaňme na chvíli u trati. Trať má okolo dvou minut v osobním voze, je bezpečná s únikovými zónami a má skvělý profil. Dlouhé rovinky střídají nejen dlouhé zatáčky, ale i ostré šikany a kromě hlavního okruhu je možno využít mnohých variant, které trať nejen prodlouží, ale také přidají na její zajímavosti. Trať má také dostatek závodních boxů pro uskladnění vybavení a vozů, které lze pronajmout za velmi přijatelnou cenu. Mimo to si lze na trati ve volné dny zajezdit bez předchozího ohlášení a za velmi přijatelný poplatek. Volné dny jsou prakticky každý den, mimo dny, kdy je nahlášená jiná akce. Více informací na http://www.euroring.hu/en/.


Každopádně akce se vyvedla, zákazníci, partneři i zaměstnanci společnosti Huawei byli spokojeni a zažili závodní atmosféru z první ruky. Věříme, že budeme spolupracovat i nadále.

CZECH DRIFT SERIES – Sosnová 24.-25.9.2016

Jak již někteří možná víte, součástí našeho týmu se stala také Kristýna „Mel“ Morcinková, která závodí v driftových závodech v námi upraveném BMW E36. Tato sezóna je zkušební jak pro nás, tak pro automobil a jeho pilota, takže souhrn a resumé připravíme v zimě. Každopádně už nyní můžeme prozradit, že Mel je velmi šikovný pilot a určitě to není naposled co o ní slyšíte!


Určitě si pusťte záznam České televize z CDS, kde jako první rozhovor právě rozhovor s Kristýnou. Odkaz na záznam zde: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10207469169-svet-motoru/216471291269124-mm-cr-drifty-sosnova/.


CZECH DRIFT SERIES – Brno 8.-9.10.2016

Dalším závodem, na který jsme s Mel zamířili se konal na brněnském okruhu opět pod taktovkou seriálu Czech Drift Series. Driftové závody na brněnském okruhu jsou odlišné od ostatních právě díky profilu trati v Brně, neboť zatáčky jsou delší a jezdci nejedou ve smyku zatáčkami převážně na druhý rychlostní stupeň, ale smyk se zde koná díky daleko větších rychlostí také ve vyšších převodových stupních. 

Díky této odlišnosti se zde prověří nejen síla a odolnost techniky, ale také dovednosti a rychlosti jezdce, který nemůže spoléhat pouze na výkon svého vozu, ale musí daleko více pracovat s jeho váhou. 

To se Mel povedlo na výbornou a během rozjížděk se zvládla přizpůsobit trati a obstát na výbornou. Nakonec z celkového počtu 30 jezdců probojovala do finále, kde se umístila na 13. místě.

Video, Závodní stáj, Závody, Závody MREC
Po těžké sezóně, kterou provázelo mnoho změn jak organizačních, tak technických, jsme konečně nastoupili na startovní čáru v seriálu závodů do vrchu MREC 2016.

Abychom byli přesní, první start jsme měli již v Násedlovicích 9. až 10. 7. 2016, kde se spíše jel testovat nově nalazený motor a podvozek, ale zjištění spíše ukázala na nutnost dalšího ladění. S tím byly spojené i výsledky, které sice nebyly nejhorší, ale byly mírně pod naše očekávání. Konkrétně v neděli 5. místo celkově a 2. místo v kategorii.



Dne 27. a 28. 8. se jely již zmiňované závody v Bratrušově, na které jsme se řádně připravovali celý měsíc a půl. Dolazoval se motor, ale především podvozek, na který, jak se později ukázalo, je nutno se zaměřit ještě zcela zvlášť. Nicméně pilot Jaroslav Surówka se s tratí i vozem popral ve vší své cti a času ztrávenému na trati věnoval všechen svůj um i soustředění, takže zvládl pokořit nejeden rychlejší vůz. I z videa přiloženého níže lze soudit, že se jelo opravdu na hraně.


Naštěstí jsme se ve výsledcích posunuli výrazně výše. V sobotu jsme vyhráli kategorii a celkově jsme byli druzí, což je v tak vyjímečné konkurenci, jaká se nabízí na závodech MREC, opravdu úspěch. V neděli jsme o spadli o místo níže jak v kategorii, tak celkově – tedy 2. v kategorii E2/C-1600 a 3. celkově.


Za povšimnutí stojí opravdový boj se strojem v podání Jarka Surówky, kdy všechny ostřejší zatáčky jede s formulí smykem – podvozek je prostě ještě potřeba naladit.


Zároveň Vás všechny zveme na poslední dva závody seriálu MREC 2016 a to již tento víkend (9.-11.9.2016) na trati ECCE HOMO ve Šternberku, kde se pojede nejen závod MREC, ale v neděli se pojedou také závody historických vozu, takže to bude divácky velice atraktivní podívaná. Přihlášených je více než 300 aut! Poslední závod MREC 2016 se pojede 16.-18.9.2016 v Divákách u Hustopečí, kterého se samozřejmě chceme také účastnit.

Zdravíme publikum a fanoušky s dalším minireportem z posledních závodů, které byly konečně opravdovou zkouškou jak pro nový stroj Faster, o jehož stavbě a prvním ostrém nasazení jste se mohli dočíst v předchozím článku, tak i pro našeho pilota Jaroslava Surówku.

Že to nebude jen tak jsme tušili již v pátek při pohledu na nebesa. Tentokrát se mířilo na Slovenko, kde se v obci Bánovce nad Bebravou jel tento rok již třetí závod evropského poháru závodu do vrhu – Maverick Rescue Euro Cup (MREC). Pro nás a naši formuli to však kvůli delší stavbě nové formule byla v tomto seriálu první účast.




Očekávání byla opět velmi silná, protože mělo dojít na lámání chleba v podobě velmi silné konkurence, pravidelně se účastnící tohoto seriálu. Na formuli byly po minulých závodech provedeny menší úpravy, aby se dosáhlo lepšího průběhu motoru, řazení a jejího chování na trati a tak jsme byli zvědavi na výsledek.


V sobotu bylo na této trati s názvem „Jankov vršok“ velmi mokro – mrholení střídaly průtrže mračen, což v kombinaci s jílovitou půdou na cestě vytvářelo velmi nebezpečný a kluzký povrch, na který doplatily mnohé posádky a o havárie bohužel nebyla nouze. Jarek nicméně trať i podmínky zvládl na jedničku a poprvé si na vodě s novým strojem dojel pro krásné druhé místo v kategorii E2 se součtem časů 5:27 a nejrychlejším časem 2:23. Na to, že se jelo na suchý gumách výsledek více než uspokojující.


V neděli začala trať schnout a absence mokrých gum již nebyla takovou překážkou jako v den předešlý, nicméně na suchu zrychlí všichni a o to více se na časech dají pozorovat rozdíly ve výkonech jednotlivých vozů. Formule Faster nepatří mezi nejsilnější, hbitost ji ale v žádném případě nechybí. To dokazuje také výsledný součet závodních časů 4:06, který nám přinesl třetí místo v kategorii E2 (druhé do 1600ccm) s nejrychlejším časem 2:01.


Ze závodu jsme si odnesli tedy nejen poháry, ale také dobrý pocit za dobře odvedenou práci nejen na formuli. Na příští závody, o kterých Vás budeme informovat zanedlouho, se zaměříme především na pneumatiky, jelikož ty nám momentálně scházejí asi nejvíce.